Co zrobić, jeśli nie otrzymałeś jeszcze decyzji podatkowej za 2020 r.? | Portal Wilanów News- wiadomości z dzielnicy Wilanów

Co zrobić, jeśli nie otrzymałeś jeszcze decyzji podatkowej za 2020 r.?

Z powodu panującej pandemii Covid-19, miasto st. Warszawa zmieniło zasady wysyłki decyzji o wysokości podatku od nieruchomości na 2020 r.

W obliczu stanu epidemii, Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy, zdecydował w marcu 2020 r. o wstrzymaniu wysyłki decyzji o wysokości podatku od nieruchomości na 2020 r.

Stołeczni radni w maju przyjęli uchwałę o przedłużeniu o 90 dni terminów płatności rat podatku od nieruchomości za kwiecień, maj i czerwiec 2020 r. Z tej formy wsparcia mogli skorzystać przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku pandemią.

Wysyłanie decyzji o wysokości podatku od nieruchomości na 2020 r. zostało wznowione w lipcu.

Zgodnie z obowiązującą ustawą, wszystkie osoby fizyczne, zobowiązane do zapłaty podatku od nieruchomości, muszą uiścić pierwszą ratę podatku (1/4 całej kwoty) w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji. To oznacza, że dopóki właściciel nieruchomości nie otrzyma decyzji – nie będzie musiał uiszczać podatku! Dzięki wstrzymaniu wysyłki, taka sytuacja dotyczyć będzie zdecydowanej większości podatników.

Biorąc pod uwagę, że podatki od nieruchomości są wysyłane ze znacznym opóźnieniem, należy oczekiwać listu poleconego i nie wpłacać wcześniej należności, gdyż zmieniły się numery kont oraz wysokość opłaty.

Od 1 stycznia 2020 roku wszystkie kompetencje wymiaru i księgowości podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych, opłaty skarbowej, opłaty targowej ze wszystkich dzielnic przejęło Centrum Obsługi Podatnika ul. Obozowa 57.

Masz pytanie? Skontaktuj się z Centrum Obsługi Podatnika – numery (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00): tel. 519 066 098, 514 603 566, 509 647 711, (22) 325 91 41, (22) 325 91 42 oraz (22) 443 99 91.

Wszelką korespondencję do COP można wysyłać za pośrednictwem epuap.gov.pl, czyli konta do załatwiania spraw urzędowych przez Internet oraz elektronicznie na adres: sekretariat.cop@um.warszawa.pl.

Udostępnij

Inne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *